Wednesday, October 5, 2016

TALKING ABOUT JOB-CARA MENANYAKAN PEKERJAAN DENGAN BAHASA INGGRIS



TALKING ABOUT JOB-CARA MENANYAKAN PEKERJAAN DENGAN BAHASA INGGRIS



Percakapan Menanyakan Pekerjaan



A : Do you know the woman over there, Jon?
J : Which woman do you mean, Amanda?
A : The woman who is talking with your mother, Jon
J : Oh, that woman. Haven’t you known her yet?
A : No, I haven’t. Who is she? Is she a new neighbor here?
J : She is Mrs. Rachel. She is my new neighbor. She and her family just moved here a week 
    ago. Have you ever come to her salon?
A : No, I haven’t.
J : If you want to know her clearly, you can come to her salon next time. You’ll know her and
    what she is.
A : What is she?
J : Haven’t I talked to you a minutes ago? She has a salon in her house. Now, you can guess 
    by yourself, what she is. I think you’ll know if you come to her salon.
A : Sure, I don’t need to go to her house again. I am sure I have known her job. She is
    a barber, isn’t she?
J : Yes, you’re right. She is a barber at her salon.
A : What is her salon’s name?
J : The name is Fashion Salon. She is one of Fashion Salon’s barber who is very very kind to
    everyone. There are a lot people have come to her salon. Maybe you want to go to her 
    salon after this.
A : I am sure that she is kind to everyone.
J : Why can you say that? Have you met her before?
A : No. I haven’t met her before. I can say that because her face shows that she is a very 
    kind woman.
J : You’re right. If you want to cut your hair, I will accompany you there.
A : Sure, take me there. Let’s go.



Terjemahan Percakapan Menanyakan Pekerjaan

A : Apa kau kenal dengan wanita di sebelah sana, Jon?
J : Wanita yang mana maksud kamu, Amanda?
A : Wanita yang sedang ngobrol dengan ibu kamu, Jon.
J : Oh, wanita itu. Apa kamu belum kenal dia?
A : Belum. Siapa dia? Apa tetangga baru kamu?
J : Dia Mrs. Rachel. Dia tetangga baru saya. Dia dan keluarganya baru saja pindah seminggu 
    yang lalu. Apa kamu belum pernah datang ke salonnya?
A : Belum.
J : Jika kamu ingin mengenalnya dengan jelas, kamu bisa datang ke salonnya nanti. Kamu akan 
    mengenalnya dan mengetahui pekerjaannya.
A : Apa pekerjaannya?
J : Sudahkah saya sudah membicarakannya semenit yang lalu? Dia punya salon di rumahnya. 
    Sekarang kamu bisa tebak pekerjaannya apa. Saya kira kamu akan tahu jika kamu datang ke
    salonnya.
A : Tentu saya tidak perlu datang ke rumahnya lagi. Saya yakin saya sudah tahu pekerjaannya. 
    Dia tukang potong rambut, kan?
J : Ya, benar. Dia tukang potong rambut di salonnya.
A : Apa nama salonnya?
J : Namanya Salon Fashion. Dia salah satu tukang potong rambut yang sangat ramah pada siapa 
    saja. Mungkin kamu ingin pergi ke salonnya setelah ini.
A : Saya percaya dia baik kepada siapa saja.
J : Mengapa bilang begitu? Apa kamu sudah pernah bertemu dengannya?
A : Tidak, saya belum pernah bertemu dengannya. Saya katakan begitu karena wajahnya 
    menunjukkan dia itu wanita yang sangat baik.
J : Kamu benar. Jika kamu ingin memotong rambut, saya akan menemanimu kesana.
A : Baiklah, antarkan saya ke sana. Mari pergi.


No comments:

Post a Comment